Izgalmas dolog a robotok lehetőségeiről olvasni, működésüket videókon tanulmányozni, de egészen más “éles” körülmények között, egy gyárban találkozni velük.
Az eszetergomi TE Connetivity globális autóipari ellátási láncok Tier2 szintű beszállítója. A cég apró, de rendkívül fontos alkatrészeket állít elő. Az itt készülő passzív elektromos csatlakozók és csatlakozóházak a Mercedes és a Volkswagen modelljeibe kerülnek.
A naponta 10 milliós nagyságrendben készülő termékek és az ehhez szükséges alapanyagok és a késztermékek mozgatása régóta sok fejfájást okozott a cég szakemberei számára.
Így választott robotot a TE Connetivity
A TE Connectivity vezetése szerencsére idejében belátta, hogy lépni kell. Az előkészítés során egyértelművé vált, hogy a korábbi, hagyományos rendszert mindenképpen automatikus megoldásra kell lecserélni. A lehetőségek elemzése után az AGV (automatikusan vezérelt jármű) és az AMR (autonóm mobil robot) technológia közül kellett választani. Alapos mérlegelés után az AMR technológia győzött.
A fix infrastruktúrát (padlóba épített indukciós síneket, vagy a lézeres vezérléshez szükséges visszaverőket igénylő AGV-kkel szemben a TE Connetivity szerelőcsarnokának dikamikus környezetében rugalmasabban működő önvezető AMR-ek használhatóbbak.
Intralogisztikai szakembereik véleménye és a piac alapos felmérése után a MiR autonóm robotok kerültek a képbe. A TE Connectivity hamar rátalált a MiR robotok hazai disztributorára, a VFP Systems Kft-e. A szerencsés találkozást követően a cége szakemebrein már a projekt kezdetétől segítettek abban, hogy a TE Connectivity vázlatos elképzelései konkrét robotokban ölthessenek testet.